Friday, June 10, 2011

MENTERI BESAR NAK DATANG....

Dah hampir seminggu dikhabarkan menteri besar kita nak datang hari ni... Banner pun dah gantung awal2. Kat paper pun dah dimaklumkan semua agenda untuk menteri besar kita bertemu dengan semua penduduk di Sepang ni..

Mesti ramai orang yang datang tu... teringin juga nak dengar mesej2 penting yang perlu kita ketahui tentang masalah, hak dan masadepan kita sebagai penduduk di Sepang ni... Manalah tahu tiba2 MB nak umumkan 'CUKAI TANAH AKAN DIMANSUHKAN'.... hehe.. boleh melompat kita dibuatnya...yahooooo!

Saya memang tak boleh pergi laa jawabnya... cik abang keje. Baby kecik ni pulak nak letak di mana? Bukan boleh suka-suka hati nak letak tepi sungai ke tepi masjid... no!no!no!

Apa-apa pun sebenarnya ada satu benda yang saya nak tanya kalau diberi kesempatan untuk mengemukakan soalan pada MB kita ni...

- Sepang ni kan maju... canggih... luas... Semua yang moden di Selangor ni terletak di Sepang.




Kita ada international airport




kita ada Litar F1.....




kita ada intelligent city...CYBERJAYA.


TAPI.... KENAPA KITA TAK ADA LIBRARY di Bandar Baru Salak Tinggi...? Macamana rakyat nak maju dan cintakan ilmu kalau kemudahan yang paling asas ni tak ada, kan?

Dulu masa di Olak Lempit dan Bukit Changgang ada laa juga jumpa kutubkhanah desa, tu pun banyak buku yang lama-lama... kalau ada yang baru pun cuma majalah dan suratkhabar aje.

Kalau yang desa pun memang patut ada library apa lagi bandar baru ni, ya tak? Kat Cyberjaya tu pun rasanya tak pernah nampak ada signboard library.... Memang tak ada juga kot...
Kalau ada tu kena la MPS warwarkan pada penduduk di Sepang ni.. Sebagai sebuah kawasan parlimen yang maju... rakyat seharusnya dibudayakan dengan ilmu, supaya tahap pemikiran rakyat dapat ditingkatkan seiring dengan peningkatan ekonomi dan sosial....

Mmmmm... nak jumpa MB tak dapat... mana nak hantar usul ni yaaa?




No comments:

Post a Comment