Monday, June 6, 2011

NAK BELAJAR BERBLOGGING....

Hari ni , sempatlah singgah di beberapa buah blog yang memang aktif dan ajar banyak tips dan cara untuk kita membuat blog. Memang layannnn....

Tabik la juga dengan mereka yang mahir dan dapat menjana pendapatan dengan blog ni... Lagipun, sebenarnya ramai yang boleh ajar dan bagi ilmu tu secara percuma aje... Yang pentingnya, semua bergantung pada niat kita bila mula menggunakan komputer... Kalau niat tu baik, insya'Allah baik la jadinya, tak gitu...?

Bagi surirumah macam saya ni ... penting juga kesedaran untuk celik IT ni... bukan takat nak nak mencari info aje... tapi juga supaya dapat 'berdiri sama tinggi,duduk sama rendah dengan anak-anak yang kemaruk IT kat rumah tu...'

Bukan apa... saja sesekali nak pantau apa-apa yang dia orang buat bila mengadap komputer ni... Kalau dia orang je yang lebih tahu dari kita... saya tak puas hati sangat... maklum laa anak-anak zaman sekarang... Bukan tak percaya kat anak-anak, cuma saya percaya kita harus selalu 'seiring' dengan mereka.

Lagipun rasanya banyak juga info boleh saya kongsikan di sini... Manalah tahu, satu hari nanti bila saya dah tak ada... boleh laa anak-anak saya buka blog ni kalau teringat kat saya... uhuk!

No comments:

Post a Comment